Tuesday, September 18, 2012

Purdah (Part1)


سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Assalamualaikum Warahmatullahi wabarakatuh....

Mau cerita pasal purdah ni.. 
Kemarin dalam sejarah hidup aku, 
pertama kali dalam hidup menggunakan purdah atau sesetengah orang panggil niqab..
Urmm... x kisahlah kan, purdah ka, niqab ka.. sama ja tu...

Tidak plan pun sebenarnya mau pakai kemarin tu... Tiba2 ja mau pki, 
tambah2 lagi dgn sokongan my gud fren n ibu nya...
Bertambah2lah hati mau pki..
Dan paling sweet, sangat2 lah match warna purdah kwn sy tu dgn clr tudung labuh saya...
kami fren mmg serasi.. ehehe....
Upss... kenapatan, rupanya purdah pinjam pula...
yala... tiada lagi ni, baru mau beli bah... 

Hmm..... klu kwn2 dluar sana mau tau, tdk lah serumit, serimas seperti yg saya sangka kan selama ni...
Ok ja pun...
even fes tme tu....
Klu org  sekeliling tgk2... itu normal....

Ada ambil gambar kemarin.. nanti lah upload k... InsyaAllah klu tiada apa2 halangan..
Pic atas tu, xpyh la bgtau pun org tau, bukan saya... Cantik sgt tu gmbr ats.. hehe..

InsyaAllah mau istiqamah ni bila kluar, doa kan sy ya. he....
tp tu lah.. 
Tempat kerja nda boleh la pki purdah.. 

Islam tu sangat indah... (Mesti semua pun sdh tahu kan)
Apa lagi yg kita ni sbg wanita... 
Sangat lah berharga, oleh itu, ttup lah mana2 aurat yg patut ditutup..
tdk perlu lah kan bgtau 1 1 kan.. tu kan basic dlm Islam,
 k lah... lewat sdh ni... 
Da semua.... 
Jaga diri, jangan lupa dr mgingati Allah
ps utk saya dan semua..
Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment