Friday, January 6, 2012

Ahlan Wa Sahlan 2012



Bissmillahirrahmanirrahim....
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.... 
Salam hari Jumaat yang penuh berkat ini (setiap kali hari Jumaat datang mesti ada sesuatu aura yang lain menyapa diri ini, apakah memberiku semangat dan kekuatan  untuk menjadi insan yang solehah kerana diri ini selalu saja tergelincir dan tersungkur  dek kerana hasutan syaitan laknatullah). Ehem2, Ok.. berbalik pada tadi, sudah tentunya kita bersyukur pada Allah kerana memberi segala kenikmatan  kepada kita di dunia ini secara sedar mahu pun tidak sedar, kerana kekadang kealpaan kita menguasai diri, dimana kita masih bernafas hingga hari ini, memberi kita masa lapang untuk merehatkan diri daripada urusan duniawi yang tak habis-habis dan banyak lagi tanpa akal kita mampu untuk memikirkan kesemuanya..
Entri saya kali ini tidak lah sepenting mana.. nak ucapkan selamat datang tahun baru 2012 saja.. (Terlewat sudah kah saya).. nak kata saya busy, tak lah busy mana pun, sampai terlewat beberapa hari...(tidak ada idea kot) huhu... 



Bagaimana untuk aku terus menjadi dan menuju insan yang bertakwa ya Allah, 
Kadang-kadang untuk memahami perasaan naluriku sendiri, hatiku seperti sebuah sampan di atas ombak yang kuat. Bergulir-gulir tanpa tujuan walaupun sudah dikayuh dengan kuat ke arah yang ditetapkan. 


Dengan nama Allah, 
Aku pohon kepada-Mu ya Allah, kurniakanlah kepadaku kekuatan untuk melakukan hijrah ini.
Aku ingin berhijrah ya Allah, hijrah kerana-Mu. Bukan hijrah kerana manusia, bukan juga kerana mendapatkan dunia tapi hijrah yang sebenar-benarnya. Berikan aku kekuatan melakukan hijrah ini, berikan aku petujuk-Mu bagaimana harusku muhasabah dan mujahadah diri ini untuk terus berada di atas jalan-Mu. Amin ya Rabb... 


Kepada kaum muslimin.. Selamat menunaikan  solat Jumaat dengan khusyuk ya..hehe....  

No comments:

Post a Comment