Saturday, December 10, 2011

My Book



Bissmillahhirrahmanirrahim...

Assalamaualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh....

Hari ini saya mau cerita pasal buku... 
Lepas balik dari kerja Isnin lepas 05/12/11 saya, kaka dan anak buah (FiQri) terus p pekan... 
Tujuan saya cuma satu ja, apa lagi kalau bukan pasal buku dekat atas tu.. 
Dan kaka saya pula mau beli ubat demam untuk fiQri.. dia sakit... tp mau juga ikut kami ni.. 
hmm.. Biasa lah, budak2.. Tidak mau tinggal.. Berbalik pada buku saya...
Sebelum ni lagi mmg sdh tgk2 buku ni, tp tdk beli2 lagi sbb tnggu ada duit lebih.. huhu..
Padahal masih ada lagi buku-buku dekat rumah yang masih belum habis saya baca. 
Tapi tdk apa kan, lain hari Insyaﷲ boleh baca juga kan.. Lagi pun apa salahnya kolesi buku... banyak membaca jambatan ilmu..

Insya dengan membeli dan MEMBACA isi kandungan dalam buku ni akan membuat kan saya sentiasa sedar akan kematian itu PASTI keoada setiap makhluk yang benyawa diatas muka bumi NYA dan semakin hari semakin hampir.. Yﷲ takutnya..  ﷲ huakhbar...
Disampping itu, dengan membaca buku ini Insyaﷲ dapat memuhasabahkan diri saya yang faqir ilmu dan insyaﷲ dapat meningkatkan iman saya yang kadang-kadang ini pandai naik turun draf iman di hati saya..
Dari mula beli hingga hari ini baru sampai muka surat 15 saya baca, kerana sibuk dengan  urusan dunawi... Astaghfirullah.... 
Ermmmm.... setakat ni, sampai diisini dulu lah ya.. Insyaﷲ jika ada peluang yanag terluang akan saya entri kan sesuatu dalam blog ni... 
Sebenrnya saya pun baru juga dalam dunia berblog-blogger ni.. masih tidak tahu apa2 lagi... 
Ok lah... minta diri dulu.. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.... 
Jaga diri semua...


No comments:

Post a Comment