Friday, December 16, 2011

Tandu



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh....

Syukur Alhamdulillah ke hadrat Ilahi kerana masih mengurniakan nyawa kepada kita. Semoga dengan ini kita tidak mensia-siakan nyawa yang masih dikandung badan dengan lebih memperbanyakkan amalan-amalan seharian kita.. InsyaAllah.. Saya teringat pesanan seorang sahabat, dia kata even amalan kita seharian tidak banyak tetapi kita ISTIQAMAH InsyaAllah, doa kita akan dimakbulkan.. Cuma lambat atau cepat, itu kita sebagai hambaNYA hanya mampu bertawakkal dan jangan cepat putus asa untuk berdoa..  Oleh itu, marilah kawan-kawan sama-sama kita mengistiqamah kan amalan kita seharian untuk menuju insan taqwa.. INSYAALLAH.... INSYAALLAH....
Adoi... Panjang pula... (Tidak apa, untuk perkongsian, Sharing is Caring) Ngeeee......=)
Sebenarnya entri saya kali ini pasal TANDU...
Semalam, saya dan kaka pi kenduri kahwin kawan kaka saya.. Nampak kan gambar di atas tu.. Itu lah give semalam.. Comel kan.. Bentuk tandu.. Biasanya give2 ni bunga telur, sapu tangan dsb. Kali ni tandu dibuat daripada kertas. Ter imagen pula saya gundik-gundik cina dalam drama tv..Huhu...

TaDaaa....
Cute kan.....


Mau tahu kenapa give dia berbentuk tandu...Sebab... pengantin perempuan adalah berbangsa cina tulin, hehe...Dan sekarang bergelar Mu'alaf.. Alhamdulillah.. Bertambah lagi umat Islam kita pada hari ini.. hehe... Memang cantik lah, cina tulin pakai tudung.. Sweet sangat...Saya doa kan pada pengantin baru semoga berkekalan hingga akhir hayat, diredhai dan dirahmati oleh NYA dialam baru ini, dan semoga cintanya pada agama baru (Islam) semakin hari semakin menebal.. Juga pesanan pada diri saya sendiri..Ermmm.... Bah... yalah.. mau tidur sudah ni.. Nanti esok lambat bangun pula.. 
Selamat malam semua kawan-kawan... Jaga diri, jangan lupa pesanan tadi tau (juga pd diri saya). Hehe...ZZZzzzz....

No comments:

Post a Comment